بررسی بازی خدای جنگ رگناروک ، بازی God of War Ragnarok مسلماً مورد انتظارترین بازی سال بود و برای درک دلیل آن لازم نیست بیشتر از نسخه قبلی آن نگاه کنید. God of War سونی سانتا مونیکا که به طور انحصاری بر روی پلی استیشن 4 در سال 2018 منتشر شد، به طور همزمان دنباله ای قابل احترام و ریبوت سری قابل توجهی ارائه کرد. همچنین آشفته ترین قهرمان این رسانه را به پدری تنومند و ریش دار تبدیل کرد که همراه با یک همدم پیش از نوجوانی هوش مصنوعی. هر یک از این انتخابهای بالقوه مشکلساز میتوانست بازی کمتری را از بین ببرد، اما God of War آن را به طرز درخشانی انجام داد و بهترین ورودی این فرنچایز طولانی مدت را ارائه کرد.
البته، محبوبیت و موفقیت اولین ماجراجویی کریتوس و آترئوس، عاقبت آن را مشخص میکند و انتظارات غیرواقعی آن را برای بالا بردن سطح دوباره بالا میبرد. به این واقعیت توجه کنید که طرفداران سختگیر پیشنهاد کردهاند که با تصمیم سونی برای قرار دادن آن بر روی PS5 و آخرین نسل PS4، از نظر فنی آن را متوقف میکند، و این دو پدر و پسر با چالشی به اندازه خنثی کردن گروهی از Draugar عصبانی روبرو هستند. .
خوشبختانه، آنها با سلاحهای جدید، متحدان و پویایی تازهای که به روابط در حال تکامل آنها و توانایی کاهش هیولاهای افسانهای تبدیل میشود، آماده بازگشتهاند. Ragnarok هنوز برای هر کسی که جمجمه یک جانور زشت را از پشت تبر Leviathan کریتوس شکافته است، احساس راحتی میکند، اما با لایهبندی عناصر تازه در فرمول اثبات شده خود، تعادل مفیدی بین حفظ آنچه قبلاً کار میکرد و بردن آن الگوی قابل اعتماد به ارتفاعات جدید ایجاد میکند. همراه ما باشید با نقد و بررسی بازی خدای جنگ رگناروک در سایت بازیفا .
داستان بازی God of War Ragnarok
شگفتانگیزترین جنبه God of War 2018، داستان احساسی در مرکز آن بود. ورودیهای قبلی کریتوس را در جلو و مرکز قرار میداد، اما اولین بازی او در PS4 باعث شد که او با آترئوس، پسر جوانی که تقریباً او را نمیشناخت، در کانون توجه قرار بگیرد. تماشای تکامل ارتباط آنها در طول بازی یک نکته برجسته بود، یکی که شخصیت اصلی قبلی را به عنوان یک شخصیت ظریفتر معرفی میکرد – پدری بیوه که در پی مرگ مادرش تلاش میکرد تا با فرزندش پیوند برقرار کند.
خدای جنگ راگناروک – که چند سال بعد شروع شد – به جای بازیافت همین رابطه پویا، آن را در مسیرهای جدید قرار می دهد. آترئوس اکنون نوجوانی است، بالغ تر، با اعتماد به نفس تر و در کمال تاسف کریتوس، خودسر. آنها به یکباره نزدیکتر از همیشه هستند و در جهتهای جداگانه کشیده میشوند، سناریوی پیچیدهای که هم با اضطراب نوجوان آترئوس و هم رویدادهایی که این دو در پایان بازی آخر به راه انداختند، شکل گرفته است.
هشدار اسپویلر برای کسانی که خدای جنگ را رد کردند: این زوج به طور ناخواسته آخرالزمان اسکاندیناوی را آغاز کردند در حالی که همچنین کشف کردند که آترئوس ممکن است خود یک خدا باشد، به ویژه لوکی. این وقایع و مکاشفات قبلی داستان کلی راگناروک را شکل میدهند، اما برای آترئوس و سفر او نیز بسیار شخصی هستند. و با گسترش، آنها به طور قابل توجهی – برای خوب و بد – رابطه او با پدرش را تغییر می دهند. بازی هیچیک از اینها را به نفع برجسته کردن ضدقهرمان خداکش کنار نمیگذارد، بلکه به مسیر آترئوس فضا و احترامی که شایسته آن است میدهد.
در واقع، راگناروک بیشتر شبیه داستان آترئوس است، یک چرخش غافلگیرکننده و در عین حال خوشایند که روایت را به روشهای غیرمنتظره و پر احساسی میپیچاند. این تمرکز روی «پسر» سابق، خط داستانی گستردهتر و مرکزی را در جهتهای متقاعدکنندهای میبرد، اما من حتی بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتم که چگونه سایههای جدیدی از شخصیتهای کریتوس و آترئوس را آشکار میکند و در عین حال چرخشی تازه به رابطه آنها میدهد.
گیم پلی بازی خدای جنگ رگناروک
پس از بررسی بازی خدای جنگ رگناروک شاهد آن هستیم که Ragnarok به طور هوشمندانه ترکیبی درخشان از اقدامات هک اند اسلش و استراتژی عمیق تر و متفکرانه تر سلف خود را حفظ می کند. اگر در بازی God of War از باز کردن بدجنسها از ساقه مغز تا ناف لذت میبردید، در طول غوغاهای تاولانگیز راگناروک، لبخندی گشاد روی لیوان خود خواهید داشت.
تبر لویاتان و تیغههای هرج و مرج برای تحویل مرگ با انواع در حال تکامل حملات از نزدیک و دامنهای بازمیگردند که همگی با سبک سینمایی اجرا شدهاند. حملات Runic و Spartan Rage نیز برمیگردند، و همچنین توانایی فراخوانی آترئوس برای اعمال مجازاتهای خاص خود را دارد. آپگریدهای مختلف، باز کردن قفل و مسیرهای پیشرفت متعدد دیگر و پیشرفتهای با طعم RPG را بیازمایید، و هیچ بهانهای برای خاموش کردن دائمی دشمنان به همان روش دو بار وجود ندارد.
در حالی که مکانیکهای اصلی مبارزه – و روشهای متنوع و مبتکرانهای که به وسیله آنها میتوانید دشمنان را از درون آنها آزاد کنید – از فرمول تعیینشده دور نمیماند، تعدادی از چین و چروکهای جدید در عمق بیشتری قرار میگیرند. برای شروع، شما می توانید از هر دو سلاح امضای کریتوس تقریباً از شروع بازی استفاده کنید. Ragnarok این دسترسی اولیه را با برخوردهای خلاقانهتر تکمیل میکند، برخی نیاز به استفاده از هر دو سلاح برای پاکسازی میدان جنگ دارند. این جفت قاتل همچنین میتواند با قدرتهای عنصری – یخبندان برای تبر، آتش برای تیغهها – آغشته شوند، قبل از اینکه برای انجام دستورشان فرستاده شوند.
مبارزات در بازی خدای جنگ رگناروک
آسیب عنصری، به طور کلی، مانند سپر تخریب قفسه سینه کریتوس، نقش بزرگتری ایفا می کند. اما این نمونهها به سختی سطح چگونگی ساخت راگناروک بر روی مکانیکهای بنیادی را نشان میدهند و آنها را با حملات جدید، سلاحها، ویژگیهای شخصیتسازی و حتی متحدان کاملاً جدید و نجاتدهنده بیکن تکمیل میکنند. افزودنهای متعدد، مانند توانایی کندن درخت از ریشههای آن قبل از معرفی آن به صورت مهاجم، فرمول بازگشت را ادویهتر میکند، اما گنجاندن مهمتر – سلاحهای تغییردهنده بازی و همراههایی که در اینجا خراب نمیکنیم – بهطور قابلتوجهی نحوهی خونین بودن شما را تغییر میدهند. میدان جنگ
البته، بابای ویرانگر خدا تنها کسی نیست که ترفندهای جدیدی در تونیک خود گنجانده است. تنوع دشمن نیز تقویت شده است، با موجودات جدیدی از انواع پنجهدار، شاخدار و دنداندار مرتباً ظاهر میشوند، بسیاری از اثرات وضعیت کاهش قدرت برای قرار دادن کریتوس به جای او. باسهای بلعنده صفحه، که در بازی گذشته با کمبود مواجه بودند، نیز به وفور یافت میشوند که نشان دهنده برخی از الهامبخشترین هیولاهایی هستند که تا به حال جلوی پای کریتوس افتادهاند.
نبردی که تا حدی به لطف حملات مرگ از بالا و همچنین یک رابط کاربری ساده تر و ساده تر برای مدیریت پیشرفت شخصیت ها، سریع تر و روان تر به نظر می رسد، و گیم پلی خون ریزی عمیق تر و بهتر از همیشه است.
تحول چشم نواز بازی
تنها دکمه ای که ممکن است بیشتر از حملات وحشیانه کریتوس له کنید، ورودی اسکرین شات گرفتن کنترلر است. بازی God of War یکی از زیباترین بازیهای PS4 بود و دنباله آن به همان اندازه برای چشمان آسان است. با وجود تمام نگرانیهایی که در مورد این ورودی بین نسلی وجود دارد که از اسبهای فراوان زیر کاپوت پلیاستیشن 5 استفاده نمیکند، نمیتوانم کنسولی را تصور کنم که ماجراجویی تعاملی زیباتری را تولید کند.
وقتی جمجمهها را از هم جدا نمیکنید و اندامهایتان را از هم جدا نمیکنید، نه قلمرو نفسگیر Ragnarok را کاوش خواهید کرد که هر کدام مملو از پازلها، کلکسیونها، منابع کاردستی، ماموریتهای جانبی و، بله، توجیه دائمی برای حالت عکس بازی است. مناطق جدیدی مانند Vanaheim، با جزئیات خیره کننده و پالت رنگی رنگین کمانی شرم آور، فوراً از بین می روند. اما به همان اندازه قابل توجه است که چگونه قلمروهای بازگشتی، مانند میدگارد آسیب دیده از کولاک، پس از یخ زدگی چندین ساله Fimbulwinter دوباره تصور شده است.
نگاه کردن به برخی از این مناطق در حالی که افسار سگ های جدید کریتوس را هدایت می کند، فقط غوطه وری را افزایش می دهد. به همین ترتیب، بسیاری از لمسهای غیر بصری دیگر برای تقویت نمایش رقیب سینمای راگناروک مستحق اعتبار هستند. از امتیاز جوی و فوقالعاده متحرک Bear McCreary گرفته تا توانایی کنترلر DualSense در ساختن چیزی بههمانند خس خس کردن چوب، راگناروک کاملاً مملو از دلایلی برای نشان دادن آن به دوستان است.
خدای بیشتر!
چیز زیادی در مورد راگناروک وجود ندارد که دوست نداشته باشم، اما مانند یک خداکش بداخلاق که مهارتهای رزمی پسر نوجوانش را نقد میکند، میتوانم کمی بیتفاوت باشم. در حالی که من داستان بازی را دوست داشتم، به خصوص در مورد اینکه چگونه روی آترئوس تمرکز می کند و رابطه او با کریتوس را بیشتر می کند، گاهی اوقات ممکن است احساس نفخ کند.
شخصیت های جانبی مورد علاقه طرفداران بازی اول، از جمله سر بریده شده Mimir، برادران کوتوله بروک و سیندری و Witch of the Woods Freya، با تعدادی چهره جدید، مانند اودین و ثور، همراه می شوند. بازيگران گسترده گهگاه ميتوانند داستاني بسازند كه بيضروري پيچيده است، به جهات زيادي ميچرخد كه من گاهي به خاطر سادگي و صميميت آرام سفر كريتوس و آترئوس براي پخش كردن خاكستر في ميخواستم.
راگناروک همچنین نقش برجسته کمیک ارائه شده توسط میمیر و آهنگران خواهر و برادر را دوچندان می کند. این شخصیتها کمی خوشآمدگویی به موضوع جدی God of War آوردند، اما در اینجا بیش از حد تلاش میکنند، بیش از حد پرحرف هستند و حتی قبل از اینکه واقعاً به آنها نیاز داشته باشید یا بخواهید، نکاتی را به زبان میآورند.
من همچنین میتوانم استدلال کنم که بازی کمی بیش از حد مورد استقبال قرار میگیرد، به خصوص برای یک کمپین تکنفره مبتنی بر داستان. در حالی که نمیتوان آن را به عدم ارائه تنوع تا زمانی که تیتراژ منتشر شد متهم کرد، برخی از پر کردنها به شکل ماموریتها وجود دارد که اگرچه درگیر هستند، اما در مواجهه با فوریت فرضی مسیر بحرانی، اضافی به نظر میرسند.
در نهایت، God of War Ragnarok به عنوان یک داستان مستقل چندان خوب کار نمی کند. البته قرار نیست – بالاخره یک دنباله است. اما واقعاً احساس میکند فصل بعدی و ضروری در یک داستان پیچیده و مداوم در مقابل، مثلاً، یک ماجراجویی جدید در همان جهان است. جدای از یک خلاصه اختیاری – که به خصوص کامل نیست – برای استقبال از تازه واردان کامل کار چندانی انجام نمی دهد. اگر نسخه اصلی را بازی نکردهاید، پیشنهاد میکنم این کار را انجام دهید، یا حداقل یک خلاصه کاملتر را قبل از شیرجه زدن به راگناروک تماشا کنید.
بزرگتر، بهتر، اما آشنا
هرکسی که انتظار دارد یک تجسم مجدد در حد بازی قبلی را داشته باشد، باید انتظارات خود را در برف دفن کند. Ragnarok بدون شک بزرگتر و بهتر است، محصول بازیای است که آنچه را که قبلاً کار میکرد و در عین حال با مجموعهای از پیشرفتها، ظریف و قابل توجه، تکمیل میکرد، حفظ کرده – در عین حال اصلاحشده و جلا یافته است.
اما نه، کریتوس در نبردهای نوبتی یا جمع آوری منابع در مزرعه به طور ناگهانی تفنگ ساچمه ای را بسته بندی نمی کند. این یک دنباله در سنت اکثر بازیهای تحسینشده است. آن چیزی که خراب نیست را تعمیر نمی کند و هوشمندانه بر آنچه قبل از آن بوده است، می پردازد. این برای اکثر افراد بیش از اندازه کافی است، اما با توجه به اینکه ورود سال 2018 چقدر بازی را تغییر داد، به معنای واقعی کلمه و مجازی، لازم به ذکر است که هر گونه ناامیدی احتمالی را در جوانی از بین ببرید.
سخن پایانی
پس از نقد و بررسی بازی خدای جنگ رگناروک متوجه میشوید که این بازی بدون ایراد نیست، و همچنین بازنمایی یک سریال دراماتیک در حد نسخه قبلی خود نیست. اما این یک پیگیری بسیار جاهطلبانه و فوقالعاده صیقلی است که بهطور هوشمندانه بهترین عناصر پیشرو خود را حفظ و اصلاح میکند و در عین حال بر آن فرمول برنده به روشهای معنادار بنا میشود. این همچنین یکی از بهترین بازیهای PS5 است، و دنبالهای بیش از ارزش است که باید طرفدارانی داشته باشد که یک لیوان مید را جشن بگیرند. شما میتوانید تئوری های داستان بازی God of War Ragnarok را در بازیفا مطالعه کنید.
نظرات 1