نقد و بررسی بازی Dead Cells ، امروز قرار است تا با هم به بررسی و تحلیل بستهی الحاقی جدید Dead Cells یعنی Return to Castelvania بپردازیم؛ همراه بازیفب ا
من Dead Cells را دوست داشتم، اما هرگز آنقدر شبیه Castlevania به نظرم نرسید. اکشن سرکش تحسین شده از Motion Twin مطمئناً در برخی از مکانیکهای رزمی خود شباهت گذرا داشت، اما نه آنقدر که من هیچوقت به مجموعه شکار خونآشامهای کونامی ارتباط داشته باشم. بنابراین وقتی استودیو اعلام کرد که در حال ساخت یک الحاقیه با الگوبرداری از Castlevania است، من مطمئناً مجذوب شدم، اما متعجب شدم. این دقیقاً چگونه کار می کند؟ خیلی خوب، به نظر می رسد، زیرا سلول های مرده: بازگشت به کسلوانیا تلفیقی هوشمندانه از ادای احترام کسلوانیا و ساختار سلول های مرده است، و به نشان دادن اینکه چگونه DNA Castlevania در تمام طول عمر بخشی از سلول های مرده بوده است کمک می کند.
شباهت های بین این دو به دلیل تفاوت های آنها به وضوح کاهش می یابد. Castlevania، و به ویژه ژانر فرعی Symphony of the Night که اساس بیشتر این بسط است، یک بازی اکشن مبتنی بر اکتشاف است، با قلعه ای پر از اسرار محکم و دقتی شبیه به ساعت در دروازه پیشرفت آن. سلولهای مرده خیلی اینطور نیست، زیرا بیومهای سرکش آن قطعات مختلفی مانند آجرهای لگو را با هم ترکیب میکنند. بعد از اینکه به اندازه کافی آن را نواختید، قطعات خاصی را تشخیص خواهید داد، اما ترسیم یک نقشه ثابت یا اینکه به دوستتان بگویید دقیقا کجا یک کلید مخفی را پیدا کند همیشه غیرممکن خواهد بود. از این نظر، آنها نمی توانند بیشتر از این متفاوت باشند.
نقشه جدید بازی Dead Cells
بنابراین ترکیب در Return to Castlevania را میتوان به بهترین نحو توصیف کرد که سلولهای مرده بهترین برداشت خود را از Castlevania انجام میدهند. بیومهای Castlevania هنوز هم به سبک سرکش تصادفی میشوند، اما این قطعات نسبت به بازی اصلی Dead Cells بیشتر حول محور حل پازل و اسرار متمرکز هستند. در واقع، این یکی از تأثیرگذارترین ترفندهای بازگشت به Castlevania است – هنوز هم بر روی قطعات در هم تنیده ساخته شده است، اما اجزای حل مخفی بیشتر به بخش های کوچک و جداگانه محدود نمی شوند. تقریباً به نظر می رسد که بازی هر بار که مجدداً اسپین می کنید، در حال ساختن یک نقشه جدید، هرچند نسبتا کوچک، Castlevania است.
با این حال، قابل تشخیص ترین ادای احترام به شکل دشمنان و سلاح های جدید است. این دشمنان از مرد ماهی پست گرفته تا شوالیههای زرهدار حجیم و طبیعتاً رویارویی با خود دراکولا را شامل میشود. تقریباً بلافاصله در حین عبور از قلعه، سلاحهای فرعی معروفی مانند صلیب و آب مقدس را پیدا خواهید کرد و پس از باز کردن قفل آنها، مانند سایر تجهیزات موجود در Dead، با اصلاحکنندهها در دسترس خواهند بود. سلول ها. دیدن نبرد با دشمنان آشنا با سلاحهای قابل تشخیص، واقعاً نشان میدهد که نبرد فوقالعاده رضایتبخش Dead Cells همیشه مانند بهترین لحظات Castlevania بوده است.
گیم پلی بازی Dead Cells
Dead Cells بازی آسانی نیست و بازیکنان را حسابی به چالش میکشد و اولین نکتهی ملموس به هنگام تجربهی بازگشت به کسلوانیا نیز افزایش درجهی سختی نسبت به بازی اصلی خواهد بود. دشمنان جدیدی از دنیای کسلوانیا به بازی آمدهاند؛ برای مثال، شاهد آن اسکلتها، گرگنماها و شوالیههای معروف و مجموعا بیش از ۱۰ نوع هیولای شیطانی جدید هستیم که هر یک چالشهای مختلفی را برای شما به ارمغان آورند و طبیعتا مدتی طول میکشد تا بتوانید بسته به نوع سلاحی که دارید، بهترین روش برای حمله به این موجودات را پیدا کنید.
فاکتورهای مهمی در Dead Cells وجود دارند که یک گیمر باید حسابی روی آنها متمرکز شود و با توجه به افزایش درجهی سختی بازی، دقت به این موارد خیلی مهم است. سرعت عمل، انتخاب سلاحها و پرکهای مناسب و زمانبندی دقیق به هنگام انجام حملات، دفاع و جاخالی دادن از ارکان مهم این بازی به شمار میروند.
برای مثال، اگر از سپر و شمشیر استفاده میکنید، باید به موقع ضربه بزنید و با یک زمانبندی دقیق حرکات حریف را دفاع کرده و نیروی سپر خود را روی او اعمال کنید. اگر به تیر و کمان وابسته هستید، باید به موقع آنها را ارتقا بخشیده و با حفظ فاصله، به دشمنان حمله کنید و در صورت استفاده از جادو، باید به خوبی جاخالی داده و در مواقع مناسب از نقاط ضعف دشمنان بهره برده و عناصر جادویی مختلف را با هم ترکیب کنید.
قلعه ی دراکولا !
وقتی وارد مراحل مربوط به قلعهی دراکولا میشوید، بازی حس و حال تازهای به خود میگیرد و ناگهان متوجه میشوید که طراحی هنری بازی حسابی متفاوت شده است. این طراحی هنری به صورت مستقیم از کسلوانیا الهام گرفته شده و برخی از طراحی دشمنان از این سری را به صورت عینی داخل این بازی اعمال کرده است.
بازی کماکان تجربهای شدیدا روان را برای بازیکن به عمل میآورد و از طرفی شاهد پیکسل آرت فوقالعاده و بینقصی هستیم که در پیادهسازی تم کسلوانیایی بستهی الحاقی موفق بوده است. حدود ۲۰ کاستوم و لباس جدید برای کاراکتر شما در نظر گرفته شده که در طول مسیر قابل دریافت هستند. هر یک از این آیتمهای تزئینی به شکلی متفاوت در محیطهای بازی پنهان شدهاند و جست و جوی گوشه و کنار محیطهای بازی برای یافتن این لباسها و رداهای جدید ضروری خواهد بود.
باسها ظاهری خاطرهانگیز دارند و به صورت اجمالی بسیار نزدیک به تجربهای هستند که سالیان سال پیش، کونامی برایمان به ارمغان آورده بود. برخی از بخشهای بازی ظاهری چندشآور و خونین دارند و سخت است که بتوان پنجرههای نقاشی شده و پردههای قرمز رنگ و حوضچههای پر از خون بازی را از یاد برد.
سخن پایانی
در نقد و بررسی بازی Dead Cells ؛از تمامی نکات مثبت بازی گفتیم و راستش را بخواهید، ایراد چشمگیری در اثر دیده نمیشود؛ با این وجود، شاید تنها ایراد منطقیای که بتوان از بازی گرفت، مدت زمان بازی و محتوای ارائه شده بسته به قیمت DLC باشد، به طوری که شاهد یک بستهی الحاقی ۱۰ دلاری هستیم که نهایتا قرار است ۲ ساعت گیمپلی جدید برای ما به ارمغان بیاورد.
با این وجود، تعداد بالای ترکهای بازی، کیفیت طراحی دشمنان، باسفایتها و سلاحهای خاطرهانگیز در کنار آیتمهای تزئینی جدید، از مورادی هستند که میتوانند توجیهی بر قیمت ۱۰ دلاری این بستهی الحاقی باشند.